امنیت و حفاظت پارکینگ با دوربین مداربسته

امنیت و حفاظت پارکینگ با دوربین مداربسته

5.0 1
امنیت و حفاظت پارکینگ با دوربین مداربسته امنیت و حفاظت پارکینگ با دوربین مداربسته

چالش های پارکینگ و نیاز مشتریان

در شرایطی که بیش از 5 میلیون خودرو فعال در کلان شهرهایی همانند تهران در رفت و آمد هستند، پیدا کردن جای پارک و امنیت خودروی پارک شده به یکی از معضل های اصلی شهروندان تبدیل شده است. برای رفع این نیاز، علاوه بر در نظر گرفتن پارکینگ های عمومی در سطح شهر، اکثر مجتمع های تجاری و تفریحی نیز تصمیم به احداث پارکینگ های وسیع گرفتند و از آنجایی که امنیت خودرو مهمترین دلیل تمایل به استفاده از پارکینگ هاست، حفاظت و امنیت از چالش های اصلی برای صاحبان پارکینگ ها می باشد.

 

uniview تولید کننده پیشرو در حوزه تولید دوربین های مدار بسته تحت شبکه و اولین ارائه دهنده راهکارهای نظارت تصویری، با در نظر گرفتن بخش های مختلف پارکینگ ها، راهکار نظارتی جامعی را برای ایجاد امنیت و آرامش افراد فراهم کرده است. راهکار نظارت تصویر یونی ویو شامل طیف گسترده  ای از دوربین های مداربسته تحت شبکه با رزولوشن های متفاوت برای پوشش 100% تمامی نقاط پارکینگ می باشد. این راهکار بسیار منعطف و گسترش پذیر بوده و با یکپارچه سازی سیستم مداربسته با سنسورها و اتوماسیون پارکینگ، مدیریت اتوماتیک پارکینگ را امکان پذیر می کند. با ویژگی هایی همانند رزولوشن بالا، کیفیت تصویر و زاویه دید واید دوربین های مداربسته یونی ویو، امکان پوشش منطقه ای وسیع با تعداد محدودی دوربین مداربسته مقدور می باشد لذا در هزینه های پروژه صرفه جویی خواهد شد. همچنین به کمک قابلیت های هوشمند، می توان سطح امنیت پارکینگ را بالاتر برد و همچنین تعداد نیروی امنیتی فیزیکی در مناطق مختلف پارکینگ را کاهش داد.

امنیت و حفاظت پارکینگ با دوربین مداربسته

راهکار سنتی پاسخگوی پارکینگ های امروزی نیست
یک پارکینگ (خواه پارکینگ عمومی و یا پارکینگ مجتمع اداری یا مسکونی) مسئولیت حفظ و صیانت از اموال مردم را دارد. بدین منظور در راهکارهای سنتی، محافظت از خودروها و کنترل عبور و مرور در پارکینگ بر عهده نگهبانان بود، این در حالیست که در پارکینگ های وسیع و چند طبقه امروزی، عملا پوشش کامل تمامی نقاط به وسیله نیروی انسانی غیرممکن و بسیار هزینه بر می باشد. ناگفته نماند که محدودیت های نیروی انسانی همانند خستگی و حواس پرتی می تواند درصد خطای نظارت را بالا ببرد. در چنین شرایطی بهتری گزینه استفاده از سیستم دوربین مداربسته است. 
راهکار نظارت تصویر یونی ویو با ارسال پیام های هشدار بلادرنگ از وقوع جرائم جلوگیری کرده و در حین تحقیقات، امکان جستجوی سریع ویدئوها و طبقه بندی و فیلتر رخدادها را فراهم می کند. دوربین های مداربسته یونی ویو با رزولوشن های فوق HD ، رنج دینامیکی (WDR) بالا و دید در شب رنگی، تصاویری واضح با جزئیات بسیار زیاد ارائه می کند. نقطه قوت راهکار یونی ویو، سخت افزار قدرتمند دارای استانداردها و گواهینامه های بین المللی با امکان کارکرد در تمامی شرایط محیطی و آب و هوایی است.

 

جلوگیری از سرقت 

اغلب سارقین از وسعت و کم تردد بودن پارکینگ ها سوء استفاده کرده و دست به سرقت تجهیزات و اموال داخل وسایل نقلیه می زنند. سیستم نظارت تصویر یونی ویو می تواند از وقوع سرقت و جرائم جلوگیری کرده و امنیت خودروها را تامین کند. در راهکار نظارت تصویر یونی ویو برای پوشش 100% پارکینگ، دوربین های مداربسته لنز ثابت و لنز موتورایز در نظر گرفته شده است. تمامی دوربین های مداربسته یونی ویو مجهز به تکنولوژی HLC بوده و با خنثی سازی نور خیره کننده چراغ وسایل نقلیه، امکان ثبت واضح پلاک خودرو را دارند. همچنین توسط قابلیت های هوشمند راهکار یونی ویو، رفتار مشکوکی همانند پرسه زنی با دوربین های مداربسته شناسایی شده و توسط پیام های هشدار به مرکز مانیتورینگ اطلاع داده می شود.

 

جلوگیری از دسترسی غیرمجاز

در راهکار نظارت تصویر یونی ویو، با نصب دوربین های مداربسته بولت و اسپیددام، امکان نظارت موثر محیط پیرامون پارکینگ ها ممکن می باشد، دوربین های بولت می توانند نمای کلی را پوشش داده و دوربین های اسپیددام برای تعقیب خودکار سوژه ها و مشاهده جزئیات به وسیله زوم اپتیکال به کار روند. با ادغام سیستم نظارت تصویری یونی ویو با دستگاه های خارجی، امکان کنترل هرچه بیشتر محوطه پیرامونی وجود دارد. به طور مثال در صورت پریدن شخصی از روی فنس یا دیوار، دوربین مداربسته می تواند به طور خودکار پروژکتور را روشن کرده و یا آژیر را به صدا درآورد.
دوربین های مداربسته ای که در محیط پیرامون پارکینگ نصب می شوند باید در برابر چالش های محیطی مقام باشند. از جمله این چالش ها می توان به سرما یا گرمای بیش از حد، بارش برف و باران، نوسانات برق، صاعقه و افزایش ولتاژ اشاره کرد. راهکار نظارت تصویری هوشمند یونی ویو شامل دوربین های مداربسته مقاوم در برابر نوسانات برق و ضدآب با امکان کارکرد در دمای 40- تا 70+ درجه سانتیگراد است. دوربین های مداربسته اسپید دام یونی ویو دارای ساختار ویژه با شیشه های مقاوم در برابر آب و هوای نامناسب، برف پاک کن ، تکنولوژی کنترل دمای هوشمند و سیستم خنک کننده با عملکرد بالا بوده و در تمامی فصول سال و در همه شرایط سخت محیطی عملکرد پایداری دارند.

ثبت تصاویر قابل استناد در روز و شب

در پارکینگ ها بجز احتمال سرقت، احتمال تصادف و برخورد سهوی در حین پارک نیز وجود دارد و در صورتی که پارکینگ نظارت موثر و دقیقی نداشته باشد، فرد خاطی می تواند به سادگی محل حادثه را ترک کند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، راهکار نظارت تصویر یونی ویو شامل دوربین های مداربسته تا رزولوشن 4K و تکنولوژی Low Light بوده و قادر به ثبت جزئیات با کیفیت فوق العاده بالا در شرایط کم نور پارکینگ ها است. برای نقاط مهم پارکینگ ها همانند ورودی و خروجی که نیاز به ثبت چهره فرد و نوع و رنگ خودرو حس می شود، دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب رنگی یونی ویو با ثبت تصاویر رنگی می توانند اطلاعات و جزئیات ارزشمندی را برای کمک به نظارت منطقه فراهم کنند.
استفاده از ویژگی های هوشمند یونی ویو کیفیت سیستم کنترل نظارتی شما را به شدت افزایش می دهند. برای مثال در صورتی که راننده ای ماشین خود را در یک منطقه غیرمجاز پارک کند و یا در یک منطقه غیرمجاز، تجمع صورت بگیرد، دوربین ها به سرعت تشخیص و پیغام هشدار ارسال می کنند. این پیفام هشدار می تواند همزمان روی سیستم مانیتورینگ و هم بر روی تلفن همراه مسئول نظارتی و هم به صورت ایمیل ارسال شود. پیام های هشدار این امکان را برای مسئولهای نظارتی فراهم می کنند تا از بروز حادثه و یا هرگونه مشکل جلوگیری نمایند.

 

پارکینگ هوشمند

روش های سنتی مدیریت پارکینگ ها همانند استفاده از نیروی انسانی برای ثبت دستی خودروها و مدیریت جای پارک، برای کلان شهرهای امروزی ناکارآمد بوده و موجب ازدحام و هدر رفتن زمان مراجعه کنندگان می شود. پارکینگ هوشمند و عملکرد دقیق آن، نه تنها زمان و استرس پیدا کردن فضای پارک خالی را کاهش میدهد، بلکه باعث کاهش آلودگی، مصرف سوخت و سر و صدا در محیط میگردد. این عملکرد مناسب و دقیق، ایجاد آرامش و افزایش رغبت و رضایت مراجعه کنندگان را به دنبال خواهد داشت.
سیستم نظارت تصویر یونی ویو با یکپارچه سازی دوربین های مداربسته، گیت راه بند، سنسورهای اعلام حضور خودرو و نرم افزارهای اتوماسیون پارکینگ، فرایند پارک خودروها را نظم بخشیده و مزایای بیشماری را برای مراجعه کنندگان و مدیران مجموعه به ارمغان می آورد. با راهکار پارکینگ هوشمند یونی ویو دخالت و خطای نیروی انسانی به حداقل رسیده و با نصب و راه اندازی تجهیزات خودکار، ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه، بر آرامش و رفاه کاربران افزوده خواهد شد.

قابلیت های راهکار پارکینگ هوشمند یونی ویو

  1. قابلیت ثبت تصویر خودرو، تصویر پلاک و چهره راننده 

  2. امکان یکپارچه سازی با سنسورهای اعلام حضور خودرو و سامانه های مدیریت پارکینگ

  3. امکان بازرسی خودکار وسایل نقلیه برای جلوگیری از جاسازی و ورود اشیاء خطرناک به داخل پارکینگ

  4. امکان ارائه اطلاعات تردد افراد به صورت زنده، ساعتی، روزانه، هفتگی و سالیانه برای مدیریت بهتر مجموعه

  5. امکان مشخص کردن مناطق غیر مجاز برای پارک خودروها و هشدار در صورت ورود به این مناطق

 

انتقال اطلاعات به مرکز مانیتورینگ 

یکی از چالش های سیستم نظارت تصویری پارکینگ، امکان ارسال ویدئو و اطلاعات دوربین های مداربسته به یک یا چند مرکز مانیتورینگ است. برای حل این چالش، در راهکار یونی ویو نه تنها تمامی دستگاه های نظارتی (دوربین نظارتی و NVR ها) به وسیله سرور به صورت جامع مدیریت می شوند، بلکه به کمک فشرده سازی Ultra 265 ، حجم تصاویر دوربین ها تا 95 درصد نسبت به حالت عادی کاهش می یابد تا در مصرف پهنای باند و حافظه ذخیره سازی صرفه جویی گردد و هزینه های نظارت تصویری پروژه به حداقل برسد. 
از ویژگی های دیگر این راهکار برای کاهش هزینه های نصب و پیاده سازی، می توان به امکان انتقال تصویر و برق رسانی دوربین ها از طریق ویژگی PoE تا 250 متر اشاره کرد، که امکان کابل کشی در فواصل طولانی را میسر می کند.  عدم نیاز به تقویت کننده و دستگاه های جانبی موجب کاهش هزینه ها و سهولت نصب می گردد.

 

پشتیبانی تجهیزات از فیبر نوری

در راهکار نظارت تصویر پارکینگ های روباز به دلیل وجود مسافت های طولانی بین دوربین های مداربسته و مرکز مانیتورینگ از فیبر نوری استفاده می شود. برای سهولت نصب و پیاده سازی تجهیزات نظارت تصویری، راهکار یونی ویو شامل دوربین های مداربسته، دستگاه های ذخیره ساز و سوئیچ های مجهز به درگاه فیبر نوری می باشد. همچنین دوربین های اسپید دام برند یونی ویو دارای قابلیت Share Mode می باشد. که با اتصال دو دوربین مداربسته تحت شبکه (که یکی از آنها دارای پورت مستقیم فیبر نوری باشد) از طریق کابل شبکه به یکدیگر، می توان تصویر هر دو دوربین را از طریق یک کابل فیبر نوری انتقال داد. این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه های زیرساخت شبکه در پروژه های نظارت تصویر فرودگاهی خواهد شد.

در مناطقی که امکان هیچ نوع کابل کشی وجود ندارد و یا به دلیل محدود بودن تعداد دوربین ها کابل کشی بسیار هزینه بر است، دوربین های مداربسته بی سیم یونی ویو را می توان به همراه Access point ها به کار برد. با اتصال این دوربین ها به پنل های خورشیدی دغدغه ای برای برق رسانی به دوربین ها در این مناطق چالش برانگیز نیز وجود نخواهد داشت.

 

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !