بررسی محصول دوربین های 5MP سری LightHunter برند UNV

بررسی محصول دوربین های 5MP سری LightHunter برند UNV

5.0 2
بررسی محصول دوربین های 5MP سری LightHunter برند UNV بررسی محصول دوربین های 5MP سری LightHunter برند UNV

در این مقاله دوربین های مداربسته 5MP سری LightHunter برند UNV را بررسی می کنیم. این دوربین ها دارای فناوری پیشرفته دید در شب هستند که امکان ثبت تصاویر رنگی با کیفیت بالا و وضوح خارق العاده را در نور بسیار کم دارند. این دوربین های مداربسته  مناسب مکان ها و پروژه هاییست که وجود اطلاعات رنگی و جزئیات بصری بیشتر، برای نظارت ضروری می باشد. 

در این مقاله 5 دوربین مداربسته از سری Lighthunter را مورد بررسی قرار می دهیم، تمامی این دوربین ها 5 مگاپیکسلی بوده و دارای WDR فوق العاده 120dB هستند، ویژگی های تصویری کاربردی همانند HLC و BLC به این دوربین ها کمک کرده تا در شرایط چالش برانگیز، تصاویری با وضوح بسیار بالا ارائه دهند. همچنین ،این دوربین ها دارای قابلیت های هوشمند متنوعی هستند که می توانند با ارسال پیام های هشدار، شما را در لحظه از وقوع رخدادها باخبر کنند. از دیگر ویژگی های برتر این دوربین ها می توان به استاندارد IP67 اشاره کرد، علاوه بر این، مدل های دام این سری دارای استاندارد ضدضربه Ik10 نیز می باشند.

رزولوشن

تمامی دوربین های مداربسته سری LightHunter برند UNV مورد بحث در این مقاله قادر به ثبت تصاویری با 20fps (فریم در ثانیه) در رزولوشن 5MP هستند. این رزولوشن برابر با 2592x1944 پیکسل است. برای اینکه بتوانیم بهتر آن را به تصویر بکشیم مثالی می زنیم: رزولوشن Full HD ، 2MP و یا 1920x1080 پیکسل است. هر پیکسلی که به تصویر شما اضافه شود کیفیت و جزئیات بیشتری به شما می دهد. بنابراین در رزولوشن 5MP نسبت به یک دوربین عادی، شما تصویری بزرگتر، واضح تر و با جزئیات بالاتری خواهید داشت.

لنز دوربین

از بین این 5 مدل دوربین مداربسته، سه دوربین دارای لنز ثابت و دو دوربین دارای لنز وریفوکال می باشند. در دوربین های مداربسته تورت و دام لنز ثابت، امکان انتخاب بین دو لنز 2.8mm و 4.0mm وجود داشته و در دوربین مداربسته بولت امکان انتخاب بین دو لنز 4.0mm و 6.0mm وجود دارد. لنز 2.8mm زاویه دید 105 درجه، لنز 4.0mm زاویه دید 80درجه و در نهایت لنز 6.0mm زاویه دید 50.5 درجه دارد. به طور کلی ، هر چه عدد لنز کوچکتر باشد دید شما کلی و وسیعتر می شود، در مقابل آن، عدد لنز بزرگتر، به شما تصویر زوم شده ای ارائه می دهد بنابراین دید محدودتری داشته اما عمق دید بهتری دارد و جزئیات بیشتری را نمایش می دهد.
 

تصویر دوربین تورت IPC3615 با دو لنز متفاوت

 

اگر نیاز به هر دو نوع میدان دید دارید، یعنی هم می خواهید تصویر کلی را داشته و هم امکان زوم در تصویر را داشته باشید، پیشنهاد ما این است که به سراغ دوربین های مداربسته وریفوکال موتورایز5 مگاپیکسلی برند Uniview بروید، این دوربین ها که در دو مدل بولت و دام موجود هستند، دارای لنز  2.7mm به 13.5mm هستند، بدین معنی که این دوربین ها دارای قابلیت زوم تقریبا 5 برابر، از راه دور می باشند.
 

تصویر دوربین بولت وریفوکال موتورایز IPC2325 در دو حالت نمای زوم و نمای کلی

 

دید در شب

اکثر دوربین های  مداربسته 5MP سری LightHunter  مورد بحث در این مقاله دارای برد دید در شب 30 متر هستند، بجز مدل بولت وریفوکال IPC2325EBR5 که دارای دید در شب 50 متر می باشد. همچنین، این دوربین ها دارای قابلیت SmartIR نیز هستند، به معنای اینکه دوربین مداربسته قادر به تنظیم برد نور IRمی باشد و در صورتی که جسمی متحرک (همانند ماشین) زیاد به لنز دوربین نزدیک شود، قدرت نور IR دوربین، به صورت خودکار کاهش پیدا می کند تا تصویر شیء بیش از حد سفید و نورانی نیفتد.
 

تصویر دوربین 4MP دید در شب تصویر دوربین 5MP سری LightHunter 

 

 همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، وجه اشتراک تمامی این دوربین های مداربسته 5 مگاپیکسلی، تکنولوژی LightHunter است. دوربین های دارای این تکنولوژی مجهز به سنسورهای BSI هستند که به دلیل طراحی منحصر به فرد خود، نسبت به نور حساسیت بیشتری دارند. در شب که دوربین های مداربسته معمولی به دلیل افت نور  چراغ IR را فعال کرده و تصویر سیاه و سفید ثبت می کنند، دوربین های مداربسته LightHunter در شرایط نوری نزدیک به تاریکی مطلق (بالای 0.002 لوکس) همچنان تصویر رنگی با وضوح بالایی را ارائه می دهند.

 همانطور که در تصاویر پایین از دوربین مداربسته IPC325ER3-DUVPF28 مشاهده می کنید، جزئیات رنگی در شب همانند رنگ ماشین ها، رنگ اشیاء روی زمین و ساختمان های اطراف کاملا قابل مشاهده است.
 

تصویر دوربین 5MP سری LightHunter در روز تصویر دوربین 5MP سری LightHunter در شب

 

استاندارد ضد آب IP67

تمامی دوربین های مداربسته Uniview مورد بحث در این مقاله دارای استاندارد IP67 هستند، این استاندارد بدین معنیست که چنین دوربین هایی کاملا در برابر نفوذ گرد و غبار محفوظ هستند، علاوه بر این، می توان آنها را تا مدت نیم ساعت در عمق 1 متری آب غوطه ور کرد. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد محافظت دوربین در برابر  شرایط بد آب و هوایی نیست، این دوربین ها از سهمگین ترین طوفان ها هم جان سالم بدر می برند.

قابلیت های هوشمند مبتدی و قابلیت های هوشمند پیشرفته

یکی از قوی ترین قابلیت های دوربین مداربسته Uniview، تنوع قابلیت های هوشمند آن است. در دوربین های مداربسته 5MP سری LightHunter  ، قابلیت های هوشمند مبتدی زیر وجود دارد

تشخیص حرکت
تشخیص دستکاری دوربین
تشخیص صدا
آلارم ورودی/خروجی (برای مدل های بولت و دام سری Enhanced)
 

قابلیت های هوشمند پیشرفته دوربین های مداربسته Uniview به شرح زیر است

تشخیص عبور از خط
تشخیص ورود به محدوده غیر مجاز
تشخیص شیء گم شده
تشخیص شیء به جا مانده
تشخیص بهم خوردن فوکوس
تشخیص تغییر صحنه
تشخیص چهره
شمارش افراد

پورت های دوربین مداربسته

از میان این 5 دوربین مداربسته سری  LighHunter، سه دوربین دارای پورت ورودی/خروجی صدا هستند، دو مدل باقی مانده یعنی مدل IPC2125SR3 و مدل IPC3615ER3 دارای پورت صدا نیستند، چرا که به دلیل وجود میکروفن داخلی، در حقیقت این دوربین ها نیازی به ورودی صدا ندارند. بنابراین شما می توانید بدون نیاز به اتصال هیچ تجهیزات اضافی و به محض درآوردن دوربین مداربسته از جعبه و نصب آن ، از قابلیت صدای این دوربین ها لذت ببرید.
 

تصویر دوربین تورت 5MP سری LightHunter


 

تصویر دوربین IPC3235ER3 به همراه لوازم جانبی از جمله راهنمای محصول و اتصال ضدآب
 
 

 

  1. 1.ورودی/خروجی صدا
  2. 2.ورودی/خروجی آلارم  
  3. 3.خروجی تصویر BNC
  4. RJ45 10/100 PoE.4
  5. 5.ورودی برق 12V DC

 

 


نگاهی دقیق تر به دوربین های مداربسته دام 5MP سری LightHunter

دوربین های  مداربسته دام سری LightHunter در دو نوع موجود می باشد دوربین مداربسته IPC325ER3 و دوربین مداربسته IPC3235ER3. هر دو دوربین علاوه بر استاندارد IP67، دارای استاندارد ضدضربه IK10 می باشند بدین معنی که این دوربین ها امکان تحمل 20 ژول ضربه، معادل با سقوط یک جسم 10 کیلوگرمی از ارتفاع 40 سانتی متری را دارند. همچنین هر دو دوربین امکان نصب کارت حافظه Micro SD تا حداکثر ظرفیت 256GB را دارند، در صورتی که فشرده سازی دوربین روی  Ultra 265 ، که فرمت فشرده سازی تخصصی Uniview است، قرار داده شود، امکان ضبط ویدئوها به مدت 2 هفته روی کارت حافظه وجود دارد. همچنین، هر دو دوربین امکاناتی همانند حالت راهرو و مه زدایی دیجیتال را دارند.
 

  دوربین  مداربسته IPC3235ER3

 


اما بیایید به تفاوت ها بپردازیم

دوربین مداربسته  IPC325ER3 لنز ثابت داشته و دوربین مداربسته IPC3235ER3 دارای لنز وریفوکال موتورایز با فوکوس خودکار است. تفاوت دیگر در پورت ورودی/خروجی صدا است، دوربین مداربسته IPC325ER3  دارای دو پورت ورودی و یک پورت خروجی صداست در حالی که تعداد پورت های صدا در دوربین مداربسته IPC3235ER3 یک ورودی و یک خروجی می باشد. تفاوت دیگر این است که دوربین مداربسته IPC3235ER3 دارای پورت BNC می باشد که امکان ارسال خروجی تصویر به مانیتور بی نیاز از اتصال دوربین به شبکه را فراهم می کند.

در مورد تکنولوژی LightHunter و حساسیت نوری دوربین ها باید اشاره کرد که دوربین مداربسته IPC325ER3 حساسیت نوری بیشتری نسبت به مدل IPC3235ER3 دارد، اما در کل هر دو دوربین تصاویر بسیاری عالی با رنگ بندی دقیقی در شب ثبت می کنند.
 

  تصویر دوربین IPC3235ER3 در شب

 

نگاهی دقیق تر به دوربین های مداربسته بولت 5MP سری LightHunter

در این قسمت دو نوع دوربین مداربسته را به شما معرفی می کنیم، دوربین مداربسته IPC2125SR3 و دوربین مداربسته IPC2325EBR5. دوربین اول از سری متوسط و دوربین دوم از سری پیشرفته برند UNV می باشد.
همانطور که از نامش پیداست در دوربین سری پیشرفته امکانات بیشتری همانند امکان زوم، صدای دو طرفه، پورت ورودی/خروجی آلارم و اسلات نصب کارت حافظه وجود دارد. 

 

 دوربین IPC2325EBR5

                    

در زیر دوربین دریچه ای وجود دارد که با باز کردن این دریچه، می توان به شیار کارت حافظه دسترسی پیدا کرد. در این دوربین امکان نصب کارت MicroSD تا ظرفیت 256GB وجود دارد.
دوربین مداربسته  IPC2325EBR5 در عین کارآمد بودن و داشتن امکاناتی پیشرفته، ظاهری بسیار کامپکت داشته و سبک است. نقطه قوت این دوربین لنز موتورایز 2.7mm به 13.5mm آن به همراه قابلیت فوکوس خودکار است که باعث شده تا تنظیم لنز دوربین از راه دور به سرعت و سادگی مقدور باشد.
 

 

WDR این دوربین به خوبی از پس تضاد نوری محیط برمی آید و حساسیت نوری این دوربین بسیار قابل توجه است، در حداقل نور 0.002 لوکس، امکان ثبت تصویر در سه حالت رنگی، سیاه و سفید بدون IR و سیاه و سفید با کمک IR وجود دارد در هر سه حالت تصویر واضحی از محیط قابل رویت است و هنگام گذر عابرین ، تاری حرکتی در تصاویر مشاهده نمی شود، لذا هر حالتی که کاربر صلاح می داند، قابل انتخاب است اما در حالت رنگی، عملکرد دوربین بسیار چشمگیر بوده و رنگ بندی و عمق میدان خوبی دارد.
 

تصویر رنگی دوربین IPC2325EBR5 تصویر سیاه و سفید دوربین IPC2325EBR5

    

رزولوشن 5MP هم کمک شایانی به نمایش جزئیات و تشخیص چهره می کند، در نور خوب، امکان تشخیص قطعی چهره در 20 متری وجود دارد و در 10 متری، دقت و عملکرد تشخیص چهره بهتر از هر دوربین دیگری می باشد. این رزولوشن با ویژگی های تصویری دیگر ترکیب شده تا عمق میدانی فوق العاده را ارائه کند که تاکنون در دوربینی با این سایز کوچک مشاهده نشده است.
در عین حال در دوربین مداربسته  IPC2125SR3 سری متوسط، امکانات جالب و منحصر به فردی همانند میکروفن داخلی و حساسیت نوری  0.005 لوکس وجود دارد، بدین معنی که این دوربین قادر است در شبی ابری که حتی نور ماه نیز وجود ندارد تصاویر رنگی بسیار خوبی ارائه دهد. همانطور که در بالا گفته شد امکان انتخاب بین دو لنز 4.0mm و 6.0mm وجود دارد.
 

 دوربین IPC2125SR3 

 

   تصویر رنگی دوربین مداربسته IPC2125SR3 در شب

 

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته 

در بحث نصب و راه اندازی دوربین، سه راه وجود دارد
 راه اول 
برق 12V DC دوربین ها را با کابل برق تامین کرده و داده های دوربین را از طریق کابل شبکه منتقل کنید. در این راه معمولا مشتری علاقه ای به خرید تجهیزات جدید ندارد و هدف او استفاده از تجهیزات فعلی شبکه (همانند سوئیچ ها) برای اتصال دوربین ها به شبکه می باشد. این راه دشوارترین روش برای راه اندازی دوربین هاست چرا که نیاز به دو نوع کابل کشی دارد. 

 راه دوم 
دوربین ها را به سوئیچ PoE متصل کرده و برق و داده را از طریق تنها یک کابل منتقل کنید. سپس اضافه کردن و تنظیمات دیگر دوربین ها در دستگاه NVR را انجام دهید.
 راه سوم 
از دستگاه NVR برند UNV مجهز به پورت PoE استفاده کرده و توسط قابلیت Plug & Play بدون نیاز به انجام تنظیمات اضافی تصویر دوربین ها را در مانیتور مشاهده کنید.

کلام آخر 

بارها ثابت شده است که وجود اطلاعات رنگی در تصاویر کمک به سزایی در کشف جرائم و شناسایی هویت افراد می کند، در بسیاری از مواقع رنگ ماشین ها به عنوان اطلاعات تکمیلی در کنار پلاک آنها استفاده می شود. با توجه به تمامی این مزایا، برای مشتریان، دوربین های دید در شب رنگی از انتخاب به الزام تبدیل شده است. دوربین های مداربسته 5 مگاپیکسلی سری LightHunter برند Uniview دارای حساسیت نوری بالایی بوده و تنوع فراوانی دارند. مشتریان می توانند با توجه به نیاز خود مدل دام، بولت و یا تورت را برگزیده و دارای حق انتخاب بین دو لنز ثابت و یا لنز وریفوکال هستند. این دوربین های دارای پورت های ورودی/خروجی صدا و آلارم بوده و دارای قابلیت های هوشمند متنوعی هستند. با توجه به اینکه تمامی دوربین های مداربسته این سری دارای استاندارد IP67 هستند، می توان از این دوربین ها در هر شرایط محیطی و هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

 

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !