دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین مداربسته دام چیست؟

4.4 5
دوربین مداربسته دام چیست؟ دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین مداربسته دام یکی از انواع دوربین مداربسته می باشد که همان طور که از نام آن پیداست (Dome به معنای گنبد) ظاهر آن شکلی گنبدی دارد. دوربین مداربسته دام در انواع مختلف دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ با دو نوع لنز ثابت و متغیر وجود دارد. 


کاربرد دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام به طورمعمول در بخش های داخلی و به صورت سقفی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردی غیرصنعتی دارند.  دوربین مداربسته تخت شبکه دام انتخاب مناسبی برای فروشگاه، ادارات ، مجتمع های اداری و مسکونی می باشد.
 

زاویه دید دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام از نظر نوع لنز به دو نوع لنز ثابت (Fixed lens) و لنز متغیر (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. دوربین مداربسته دام با لنز ثابت معمولا با لنز 2.8 میلیمتر، 3.6 میلیمتر، و 4 میلیمتر ساخته می شوند و دوربین مداربسته دام با لنز متغیر معمولا لنز 3-9 میلیمتر یا 2.8-12 میلیمتر دارند. 


به طور کلی دوربین مدار بسته دام زاویه دید بیشتری نسبت به زاویه دید دوربین مداربسته بولت دارد. بنابراین می توان با تعداد دوربین کمتر، فضاهای وسیع را تحت پوشش قرار داد. علاوه بر این برخی از این دوربین ها قابلیت چرخش 360 درجه دارند و می توانند همه زوایا را پوشش بدهند.

دوربین مداربسته دام با لنز ثابت

اگر نیاز به تصویربرداری میدان دید وسیعی را دارید می توانید از یک دوربین مداربسته دام فیکس لنز استفاده کنید. دوربین Dome با لنز فیکس تصویری با میدان دید وسیع برای شما فراهم می کند. هر چه فاصله کانونی دوربین کمتر باشد، زاویه دید دوربین بیشتر می باشد.


دوربین مداربسته دام با لنز وریفوکال یا متغیر

اگر نیاز به تصویربرداری از بخش خاصی با میدان دید مشخصی را دارید می توانید از دوربین دام با لنز متغیر یا لنز وریفوکال ( Varifocal Lens ) استفاده کنید. دوربین مداربسته دام وریفوکال قابلیت تنظیم میدان دید را بر حسب نیاز کاربر فراهم می کند. تنظیم زاویه دید دوربین مداربسته دام هنگام نصب به صورت دستی انجام می پذیرد، پس از آن هربار که نیاز به تغییر زاویه دید داشته باشید باید ابتدا کاور دوربین را باز کرده و به صورت دستی آن را تغییر دهید.


دید در شب (مادون قرمز) دوربین مداربسته دام

اگر نیاز به تصویر برداری با دوربین مداربسته دام در شب را دارید باید از دوربین مداربسته Dome دید در شب استفاده کنید. دوربین مدار بسته Dome دید در شب مجهز به LED مادون قرمز می باشد و می تواند در شب تصاویر باکیفیت ارائه کند.

دوربین مداربسته دام ضدضربه

اگر دوربین مداربسته را برای شرایطی با احتمال آسیب و خرابکاری نیاز دارید می توانید دوربین مداربسته دام با استاندارد IK10 که نشان دهنده بالاترین مقاومت در برابر ضربه های فیزیکی می باشد را تهیه و نصب کنید. در مقالات قبلی درمورد استاندارد IK10 صحبت کردیم.

دیدگاه


در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید !